SHE'S BACK!!

Då var det dags för denna bloggen att vakna till liv igen, anledning? Jag flyttar tillbaka till USA nästa höst...
 

Så vad har nu hänt sen jag kom hem från mitt utbytesår förra året? För att beskriva lite kort så har jag, tävlat och tränat en massa med min ponny. Jag började på gym och sprang iForm-loppet med mamma i augusti 2011. Jag började i åk 2 på Helsingborgs Ridgymnasium. Jag åkte på praktik med Linnéa till Stall Ramsbrock i Tyskland
 
Linnéa på Greta & jag på Carlson efter en hoppträning i Tyskland!
 
På höstlovet drog jag till Norge en vecka & hälsa på Sofie. Över jullovet åkte jag och familjen på pappas sida ner till Livigno, Italien och åkte skidor.
 
 
Skolan drog igång igen i januari och jag och Linnéa var i full gång med att leta praktikplats igen, (i åk 2 gör man två praktiker, en på hösten & en på våren) till slut hitta vi.
 
Måndagen den 30 april 2012 drog vi till Thurles, Tipperary, Irland. Fyra veckor hos Greg Broderick & Ballypatrik Stables väntade, och jag vet att jag pratar för både mig & Linnéa när jag säger att vi hade nog dom fyra bästa veckorna i vårt liv där. Vi bodde på gården i en (till en början) väldigt sunkig och skabbig lägenhet, med utsikt över paddocken, en hage & skrittmaskin. Men efter fyra veckor av hårt slit och väldigt mycket skratt, jobb cirka 15 h om dagen, sex dagar i veckan älskade vi vår lilla lägenhet, vi kände oss som hemma, vi blev liksom en del av Ballypatrick, vi fanns alltid tills hands och hjälpte killarna (Greg, Darragh, Tåmpa & Ethen) med allt möjligt, vi va "the girls". Men fyra veckor går fort, Linnéas mamma & pappa kom över och hälsade på oss och tillsammans körde vi upp till Dublin den 24 maj. Tur var väl det, för annars hade vi nog stannat kvar... 
 
Linnéa på Emma & Jag på Vigo, åhhhh underbara Irland!!
 
Väl tillbaka i Sverige hade vi en vecka kvar i skolan innan åk 2 var över, lite nationella här å där annars var det väldigt lugnt. Skolan slutade vi en tisdag och på kvällen kom tjejerna hem till mig, alltså en perfekt start på sommarlovet men även en sista träff för oss alla samlade på ett bra tag... För veckan efter, tisdagen den 12 juni satte jag mig på ett plan med destination Cedar Rapids, Iowa, USA via Manchester & Chicago. Jag åkte tillbaka till mitt andra hem och spendera fem härliga veckor i USA. 
 
Abbie & jag på en konsert med Jake Owen på midsommarafton.
 
När jag återvände hem till Sverige igen var det cirka en månad kvar av sommarlovet, det var Helsingborgsfestivalen, lite tävlingar, umgås med tjejerna och lagom till skolstarten den 20 augusti kom Sofie, min norska som jag inte sett sen jag var och hälsa på henne i Norge på höstlovet förra året. Hon stanna i en vecka och vi hade så himla roligt tillsammans, vi umgicks med mina kusiner, snacka en massa, hon var med i stallet och red Lorett, vi åkte till Liseberg... så mycket mer som vi skulle hinna göra men en vecka är inte så lång tid och lika snabbt som hon kom - åkte hon hem igen.
 
 
I och med att Sofie åkte hem igen drog också skolan igång på riktigt, eller, på min skola kan man nog inte kalla det på "riktigt", vi är inte precis som alla andra skolor, haha. Men igång är det iallafall och jag är jätteglad över att det äntligen är sista året men ska ändå försöka njuta av den sista tiden nu för om ett år kommer jag & mina tjejer splittras lite här å var. Linnéa ska till England och jag till USA, men självklart kommer vi träffas när vi alla är hemma men kommer ju inte riktigt bli samma sak. Men fram tills dess har vi 270 dagar kvar tillsammans där vi kommer träffas dagligen så det är bara att ta vara på dagarna. Puss på er mina hjärtan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0