STARTSKOTTET FÖR ETT RIKTIGT BRA ÅR











Hur ska jag beskriva kvällen på bästa sätt för er i Sverige? Har man inte varit med om det live är det svårt att förstå känslan, känslan av att knappt kunna stå på benen precis innan man ska gå in i gympahallen i ett par högklackat som man älskar men har svårt att gå i, känslan att gå på röda mattan med en underbar vän och höra speakern ropa upp "Julia Rosen, Senior, from Sweden" känslan av att få stå och titta, lyssna, njuta och glädjas åt ens amerikanska vänner som blir utnämda Homecoming King and Queen, känslan av att ställa upp, le stort och titta in i alla kamerablixtrar. Det var underbart! Detta känner jag är startskottet för ett riktigt bra år. Jag gillar Jesup, jag gör verkligen det. Jag trivs riktigt bra här, jag bor i en typisk amerikansk småort. En håla om du så vill kalla det, men jag gillar det. Min värdfamilj är underbar och hundarna är jobbiga när dom skäller sex på morgonen och sent på kvällen, men dem är så söta. Skolan känner jag kommer bli riktigt bra, jag måste bara våga prata mer, vara med i konversationerna, dramat och school spiriten. Imorgon i skolan är det school spirit day. Jag ser riktigt fram emot morgondagen dels för att vi har en kort skoldag, jag och Sofie ska vara med i paraden genom Jesup, jag har volleyboll träning och jag ska gå på min andra footballs match. På lördag är det dans och som jag ser framemot det, ska bli riktigt kul att dansa och bara vara, inte för att jag kan dansa men det behöver ju ingen veta. Jag kan ju bara säga att det är såhär vi dansar i Sverige! Just nu börjar klockan närma sig 22.00 på andra sidan pölen och jag ska sova. Hoppas ni i lilla landet Sverige har sovit gott och får en underbar fredag och helg för det tänker jag ha - och för resten av mitt amerikanska liv.

Love
Julia Rosen, Senior at Jesup High School

Kommentarer
Postat av: Jonna

Allt låter underbart och fotona är jättefina! Och du skriver så bra och roligt. Puss

2010-09-10 @ 06:00:46
URL: http://tiggelberglorett.blogg.se/
Postat av: Pappa

Du är verkligen duktig Julia men det visste jag ju innan. Vilket äventyr du är på. Jag tror det är väldigt många som läser din blogg som är avundsjuka på dig och vad du får uppleva. Puss fr dad. Love U.

2010-09-10 @ 07:43:49
Postat av: Mamma

Vad vacker du är min älskade dotter! Jag blev alldeles tårögd av lycka och glädje för din skull när jag såg bilderna och läste din blogg, du skriver såååååååå bra. Älskar dig !

2010-09-10 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0