FÖRSTA SEP

Idag var det då dags för min första riktiga dag i skolan. Lektionerna var bra och allt har flytit på ganska bra. Det är en del som har frågat lite om Sverige typ vilket språk vi pratar, om jag vet vad Mc Donalds och Subway är. Och vad jag har hört skulle många blanda ihopa Sverige med Schweiz men när undra en tjej som heter Sarah om männen hade kjolar i Sverige - nop i Skottland. Efter att jag kom hem från skolan skypade jag med Pappa och pratade på chatten med Mamma och Jonna. Pratade även lite med Kerstin som är utbytesstudent i Colorado och vi sitter ju i samma båt så det var skönt att prata där lite. Vid halv åtta kom Sofies (utbytis från Norge) hostfamily över för att prata lite och för att vi skulle lära känna varandra eftersom jag kommer bo hos dom om några veckor när Carol and Dennis är iväg på bröllop. Dom verkade trevliga så det blir bra. Imorgon före skolan skulle det vara någon Senior thing men jag har inte fått tag på nån så skippar det och hör med tjejerna i skolan imorgon så kanske jag kan gå på efter skolan då det var då också. Imorgon ska jag och Dennis åka in till Waterloo för jag behöver shoppa lite saker till skolan så det fixar vi efter skolan. Nu ska jag sova så jag orkar med en skoldag till - 2 dagar kvar till helg! :D

Nu säger jag God natt till mig själv och God Morgon Sverige! love

p.s. har även fått lite frågor och dom lovar jag att svara på så fort jag får tid, förmodligen på fredag. d.s.


Kommentarer
Postat av: Julie

Hejsan :) har några små frågor som jag hoppas du kan svara på :D ska åka som utbytesstudent näsa höst hade ja tänkt så e så glad att ja hittade din blogg nu :)

När anmälde du dig till explorius?

Hur lyckades du finansiera de hela? de e ju ganska dyrt.. :S

Va de typ svårt o hitta värdfamiljen när du väl kom av planet?

E high school som du tänkt dig?

Lycka till i år :P

2010-09-02 @ 16:41:22
Postat av: birgitta

Hej!

Har precis pratat med din pappa och Stella: jag tycker du är supercool som har åkt iväg. Läste också att du valt HK. :-)

Hoppas att du ska få det kanonbra overthere.

Kommer att ha koll på hur det går för dig.

Jätte kram till dig från din gamla fröken

2010-09-02 @ 18:18:50
Postat av: Mamma

Hej trollet, hoppas du hittar något fint i affärerna. Har du inga bilder att lägga upp, el det kanske du gör till helgen. Du verkar ju ha ganska fullt upp redan. Vad kul att du ska bo med Sofie några dagar, blir ju lite annorlunda. Vad är Senior thing för något ? Var du på det?

Nu är kl 22.00 här hemma och jag ska stupa i säng, du slutar skolan om 15 min om jag räknat rätt. I morgon e det fredag och sen e det helg då har vi mer tid att prata med varandra. Sov gott mitt hjärta. Puss älskar dig <3 <3 <3

2010-09-02 @ 22:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0