ATT VARA UTBYTESSTUDENT

Har tappat motivationen, att gå till skolan imorgon är minsta jag vill göra. Och plugget? Jajo word filen är ju öppnad och ligger fint nere i menyn. Kanske känner jag såhär för att jag har varit instängd i huset i typ 2 dagar, förutom nu ikväll då jag åkte iväg med värdföräldrarna och handla mat. Kanske är det för att jag inte har umgåtts med någon, Sofie har jag inte träffat sen i måndags. Har bara smsat lite, inga roliga SMS dock så nu har jag det att oroa mig över!

Visst jag borde tycka det är jättespännande här att få gå på High School - och det är det. Men samtidigt är det bara skola och skolan är aldrig speciellt kul när man har gått i en ny skola ett tag, vintern närmar sig och högen av läxor bara växer. I början av min tid här var allt så nytt och intressant, nu efter mer än en månad har det blivit min vardag. Saker och ting är inte lika spännande (förutom high-school dramat) och jag kan säga att jag saknar det svenska skolsystemet. Sjukt tråkigt att ha samma schema varje dag, börja samma tid varje dag och sluta samma tid varje dag. Det ända positiva är att dagarna går fort.

Förhoppningsvis blir det bättre imorgon när jag kommer iväg till skolan igen och får träffa lite fler människor än bara mina värdföräldrar!

Nu måste jag snart gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon. Måste duscha (och förövrigt har något sjukt konstigt hänt med mitt hår, är helt fettigt och äckligt efter att jag duschat, fast jag sköljer ut allt ordentligt) hinna äta frukost för skolan frukost är sjukt nasty och kleta på lite smink och se någerlunda normal!

AAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaa, allt är bara jobbbbbigt. Är glad iallafall att Johanna (en av familjens förra utbytesstudent som var här 07/08) kommer på söndag. Hon är från Sverige och har lovat att ta med Daim och Marabou till mig. Ska bli skönt att få prata lite med henne. Hon har ju trots allt varit i samma sits (t.o.m. samma sovrum) Kanske hoppar ner i hennes resväska och följer med hem?!!?!? Nej, vafan jag är ingen som ger upp såhär lätt... tror jag!

GOD NATT

p.s.
MAMMA, har du lust att köpa den senaste VeckoRevyn-tidningen och skicka över till mig? Och svenskt godis såklart, och min säng, o häst, o gerts mat, OCH SVENSKA MÅTTSATSER, och gärna dig själv om du får plats!

min adress här är:
Julia Rosén
1274 Hawley Street
Jesup, IA 50648
USA


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag hade ju stoppat ner ett dl-mått.

2010-10-07 @ 16:30:28
URL: http://tiggelberglorett.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men lilla hjärtat, ditt förra inlägg va så positivt och detta precis tvärtom :-( vad har hänt på timmarna mellan dessa båda inlägg??? Älskling skolan e aldrig rolig vare sig man går i Sverige, USA el något annat land skolan e ett nödvändigt ont men tro mig det e inte alltid så kul att jobba heller. Samla inte läxorna på hög hjärtat, du kan väl kanske få hjälp av Dennis, gör inte samma misstag som du gjorde här hemma utan be om hjälp det e inte farligt. Nu e det fredag i morgon och sen hade du mycket i helgen skrev du och Johanna kommer så det blir ju kul. Livet går upp och ner för alla så det e helt naturligt att du deppar ibland hjärtat. Kämpa på mitt troll älskar dig och e så fantastiskt stolt över dig <3

2010-10-07 @ 18:29:18
Postat av: Mamma

ps, glömde skriva. Jag ska handla och fixa iväg ett brev/paket till dig så fort jag bara kan. Har du fått pappas än ??? Puss och kram <3

2010-10-07 @ 18:30:11
Postat av: dad

Hej gumman såg att du ville prata på fejjan men låg hos stella då och sen när jag såg det så var du utloggad :(, Men men ser att du är trött på att vara sjuk och bara ligga hemma tror det känns bättre när du börjar skolan igen. Skolan ja, visst kan det kännas jobbigt men tänk varenda dag blir du bättre och bättre på engelska och allt annat. Du blir familjen Rosens expert på engelska trots att du bara är sjutton år. Puss vi hörs sen

2010-10-07 @ 21:48:05
Postat av: Anneli

håller med dig

2010-10-13 @ 05:01:42
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/anneli
Postat av: johanna

kanner verkligen igen mig i det du skriver. nu efter en manad i high school ar det inte lika kul. ar sa himla trott pa att ha samma schema varje dag, inga raster och alltid vanta pa att klockan ska ringa... allting gar verkligen upp och ner har. men forhoppningsvis blir det battre med tiden. kram :)

2010-10-13 @ 05:48:27
URL: http://johannians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0