SVAREN PÅ FRÅGESTUNDEN!

Kan du sjunga? Alltså bra? Tack för en trevlig blogg.
När jag sjunger i duschen låter det bra, sen får vi se. Min Vocal lärare är nöjd med mig


Vilken mat har du ätit mest av i USA, saknar du den svenska maten ? Hur är perfonerna i Usa jämnfört med i Sverige, trevligare eller elakare .. ?
Jag ska väl säga att jag har ätit ganska vanlig mat. Min familj är bra med maten och lagar mat nästan varje kväll om vi inte äter ute eller beställer pizza, men för det mesta är det hemlagat. Ja, jag saknar den svenska maten, vanlig enkel pasta och köttbullar eller korv. Personerna jämfört med Sverige är nyfikna, väldigt pratglada men svåra att komma nära.


vad kommer du lära dig av resan ? varför ville du åka från början ? (:
Mycket, jag har blivit mer självständig, mogen, bättre självförtroende. Jag ville åka för att jag kände att jag behövde en förändring, en paus helt enkelt från mitt svenska liv, men också för att lära mig flytande engelska, uppleva high school och USA.


Skulle du kunna filma lite med din mobil från skolan och dina skolkamrater så man får se hur det går till? Kanske lite på lunchen eller ngt? Undrar också vad du tycker, hittills, är den största skillnaden mellan svenskar och amerikaner? kram från faster ps. du är jättesöt på bilden :)
Tyvärr får man inte ha sin mobil uppe på lunchen, ser dom den så tar dom den ifrån en. Kanske kan få ihop nått i slutet av mitt år här. Största skillnaden är att amerikanarna är inte ytliga, i alla fall inte dom jag känner. Personerna bryr sig om sitt utseende väldigt mycket, 1000 lager smink men bara för att en annan inte har smink ser dom inte ner på den personen.


Har du fått hålla ngt föredrag i skolan om Sverige och ditt liv i Sverige? Vill de det? Jag undrar alltså hur intresserade de är av dig och ditt liv i Sverige.
Nej, något föredrag inför klassen har jag inte, men massor utav frågor har jag fått. Den dummaste var i förra veckan, en tjej fråga om jag var från Sverige, jag svara ja och därefter fråga hon om jag då kunde prata svenska!? Haha.


Hej hej, här kommer några frågor ..
undra lite när du var klar me Alla dina ansökningar så att organisationen kunde börja leta familj?
Sen undrar jag också lite över hur mycket pengar du spenderar i månaden? Organisationerna säger ju runt 3000 men tycker det verkar lite. räcker det verkligen? :S
Fråga nr 3: vad är det märkligaste du stött på så här långt in på ditt år i USA?
4 : är din värdfamilj kristen? Så pass kristen att de går i kyrkan varje söndag och så?
5: är du nöjd med explorius? Är de lätta att få tag på och vet vem du är och så?
6: varför valde du just USA?

jätte bra blogg!! gillar att du lägger upp så många bilder och så :D jätte kul!
Tack så mycket J
1. Hmm, kommer inte riktigt ihåg men tror jag blev klar med allt i februari/mars kanske? Så ganska sent.
2. Pengar är olika från månad till månad. Jag får 2500 kr varje månad av mina föräldrar och det tycker jag att jag har klarat mig ganska bra med. Fast självklart blir det dyrare vissa månader, exempelvis i september, när jag precis kom hit. Det var massor utav kostnader i skolan, kläder till homecoming, skolsaker. Sen har jag rest ganska mycket med min värdfamilj och jag har varit lyckligt lottad att jag inte har behövt betala så mycket där. Förutom om jag vill shoppa eller nått vilket är självklart. Men när vi körde till Texas betala dom hotellet dit och hem.
3.Det märkligaste är nog skolan, man måste vänta till klockan står exakt på 3:15 innan man får sluta, då 3:13 står alla vid dörren och stirrar på klockan.
4.Ja, dom är kristna, dom går i kyrkan, men inte varje söndag. Jag har inte gått med nån gång men jag planerar att gå med nån gång för att se hur det är i en amerikansk kyrka då jag har hört att det ska vara väldigt annorlunda.
5.Trots att jag missa Soft Landing Campet i New York innan jag åkte hit (som btw INTE var Explorius fel) så är jag JÄTTENÖJD med dom. Dom vet för det mesta vem jag är när jag mailar. Dom svarar snabbt och allmänt trevliga.
6. För mig fanns det inget annat än USA i tankarna, kanske för att jag var i Florida 2009 och det var mycket den resan som gjorde att jag ville åka. Efter att jag hade valt hade jag lite tankar på Australien men nu när jag är här hade jag inte velat vara någon annan stans.  


HEJ JULIA
SNART FLYGER JAG TILL DIG I AMERIKA PUSS OCH KRAM
Ja det gör du min fina lillasyster, I MISS U ! 


Varför rider du inget i USA? Finns det inget stall i närheten?
För att jag inte vill, det finns ett stall i närheten vad jag vet där det bor en tjej som håller på med hoppning som jag träffa i Oktober. Anledningen till att jag inte rider här är helt enkelt att jag inte ville, visst saknar jag att rida och tävla med Lorett (min ponny) men jag kan inte se mig själv rida runder här i USA. Jag kommer ta upp ridningen och tävlande när jag kommer hem men jag känner att jag behövde den när pausen för att få tillbaka gnistan för ridningen igen och gnistan kommer finnas när jag kommer hem till Sverige.


 1: Hur många % har du i biologin ?
90,1 % vilket är A- (-mvg)
2: Hur går det med kören ?
Bra :D
3: När börjar din träning igen ?
Min egna? Eller skolan? Håller på med min egna träning och track börjar i mars tror jag
4: Vad händer i helgen ?
Vad som har hänt i helgen är, i fredags kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, i lördags åt jag pizza och titta på the shining hemma hos Kara.
5: Har du shoppat fler kläder ?
Senaste inköpet var skjortan och tröjan från pacsun
6: Har du gjort slut med B & J ?
Haha, nej det har jag inte, vi har bara tagit en paus. J 


Vad är det första du ska göra när du kommer hem? Vad är det första du ska äta när du kommer hem?
När jag landar på Kastrup ska jag först krama om min mamma därefter kommer vi köra direkt till stallet och då ska jag rida ut på Lorett J Det första jag ska äta? Mormors kanelbullar!!


Kommentarer
Postat av: Mamma/Tina

Hej trollet !



Bra svar på alla dina frågor tycker jag, hoppas alla är nöjda :D

Tack för ditt mail på fb idag, blev glad och det kändes bra ;-) Puss älskar dig <3 <3 <3

2011-01-18 @ 19:43:29
Postat av: Jonna

Hej och tack för svar. Fin header du har gjort!

2011-01-18 @ 20:36:15
URL: http://tiggelberglorett.blogg.se/
Postat av: dad

Har du ändrat på bilderna på bloggen känner inte igen dessa bilder har jag sett dem innan ? puss dad

2011-01-18 @ 23:21:03
Postat av: Mamma/Tina

Jag hoppas att ett av paketen du fick var från mig och Gert :) Du kan väl lägga upp bild på innehållet i dina paket, precis som du gjorde på de första paketen du fick. E ju lite nyfiken av mig ;-) Kl är 22,40 och jag ska strax logga ut, tänkte bara se om du loggar in på skype .....

Sov gott mitt hjärta och ha en fortsatt bra vecka <3 <3 <3

2011-01-19 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0