home again





Hemma igen!! Kom hem runt åtta nu ikväll, kändes som att det gick väldigt fort hem så det var skönt. Vi stannade även till på en outlet med massor utav olika affärer, jag och Sofie sprang en runda till Levi's och Sofie köpte två par jeans för 30(!!!) dollar. Så där ska vi defenitivt stanna till i Maj när vi åker till Minneapolis igen med min pappa, lillasyster och bonusmamma :)

Igår kom vi upp till MN runt 12-tiden, vi körde direkt till IKEA för att möta upp Kendall och äta lunch. Jag åt 10 kötbullar, potatismos och lingon. DET VAR SJUKT GOTT!! det enda jag störde mig på att det var potatismos istället för riktiga potatisar, but oh well. Så hade dom även små prinsesstårtor så vi tog en också fick Dennis, Carol och Kendall smaka, "princess cake" var nått nytt för dom. När sen alla var mätta och belåtna skildes vi åt, jag och Sofie stack till matavdelningen och dom andra skulle titta runder lite mer på IKEA. Själv behövde jag inte göra det då det såg ut exakt som hemma. Jag köpte två choklad, 3 ballerinakex och pärlsocker så nu kommer jag och Sofie kunna göra dom perfekta kanelbullarna! När vi sen skulle betala tyckte jag att jag hörde att kassörskan hade en brytning, hennes namn var Pia och hon hade svenska flaggor sidan om sin namnbricka. När jag sen räcker fram mitt kort som säger "swedbank" reagera hon och då fråga jag "Are you from Sweden?" då säger hon att hon är det på värsta stockholmska så då börja vi prata svenska, hon fråga vad jag gjorde här och hon själv hade bott i Minneapolis i 10 år, haha. Det kändes konstigt att prata svenska med en person lixom face to face.

Iallafall, sen gick jag och Sofie över till Mall of America, då var klockan två - klockan nio på kvällen kom dom och hämta upp oss så snacka om att våra fötter var döööda! Men roligt var det och vi köpte fina saker. Jag kommer lägga upp fler bilder imorgon i skolan för det går fortare där så jag pallar inte sitta och vänta. Men två bilder på IKEA fick ni iallafall.

Nu ska jag stänga ner och läsa en bok och äta ballerinakex innan jag somnar (Ja, jag ska gå upp och borsta tänderna såklart..) Imorgon är det skola som gäller. 5 veckor kvar!!!

xoxo Julia

Kommentarer
Postat av: dad

Du kanske får börja träna på din svenska nu så du inte pratar svengelska när du kommer hem som alla svenska filmstjärnor som efter en månad i hollywood knappt kan tala svenska längre :)

2011-04-04 @ 22:14:47
Postat av: Sandra

Åh så kul att du träffade Pia...det gjorde jag också under mitt år som au pair i Mpls :D

2011-04-16 @ 15:43:51
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0