ANOTHER QUESTION

Passar på att ställa en fråga till när du endå är igång:)

Jag undrar hur du gick till väga när det gäller flytten från svenska skolan dit?
Vem kontaktade du? Hur gör man? Får man bidrag? Och hur bor du nu?

Grym blogg förresten! <3

Tack sa mycket :) Det anda jag gjorde vad gallde skolan i Sverige var att jag sa till dom att jag skulle aka pa ett utbytesar till USA, jag gjorde en intresseanmalan pa www.explorius.se som ar min svenska organisation, jag blev kallad pa intervju och ungefar 2 veckor senare fick jag mitt brev om att jag hade kommit med. Man kan soka bidrag och olika stupendium, jag sokte ett tror jag men fick tyvarr inte det. Sa kostnaden for ett utbytesar ar valdigt hog plus sen maste man aven ha fickpengar for varje manad som inte ingar i Explorius avgift. Jag bor i en vardfamilj och ar deras 16de utbytesstudent. Jag har aven en till organisation i USA som heter ICES och det var ICES som placerade mig. Hoppas du forstar lite mer nu hur det gar till och har du fler fragor, lamna en kommentar har eller maila mig pa [email protected] :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0