arizona part: three, sedona


On our way 

Sedooona



Lets go

The beginning...

Me and Morgan (hon jag ska till South Dakota med)

cutie






Sedona var en stad som vi besökte två dagar efter att vi kom till Arizona. Den låg uppe bland bergen och tog cirka två och en halvtimme att köra upp där från Mesa. Vi skulle ut och vandra på en vandringsled då där fanns jättemånga olika och Dennis och Kirs valde en som dom inte hade vandrat innan. And off we went! Det var 4 miles upp för svag lutning och 4 miles ner. Det var helt klart jobbigast att gå upp. Mina benhinnor var inte glada på mig. Men jag vandra på cause I never give up! Jag hällde även en halv flaska vatten över mig för att svalka ner mig. Det var 90 degrees (uppemot 40 grader celcius). Väl uppe på toppen stanna vi och pausa I ungefär 15 min och sen gick vi samma väg tillbaka och då började såklart knäna att göra ont, alltid något!! Men sen ska jag väl också erkänna att en av anledningarna till att jag fortsatte gå var att Kris lova att köpa Ben & Jerrys till mig och då är det väl självklart att man kämpar och fortsätter? 

Summa sumarum (säger man så) kan jag väl säga att detta var en roligt upplevelse efteråt när jag tittar tillbaka på bilderna och kunna säga att jag har vandrat 8 miles i Sedona, Arizona! Jag är stolt över mig själv att jag fixa det och ja, ben and jerry glassen var gaaalet god!  

p.s. nej jag har inte fått tillbaka min svenska dator, jag bara ändra inställningar på vår stora stationära till svenska


Kommentarer
Postat av: dad

Vilken resa och vilka upplevelser du fått som du kommmer att minnas hela livet love u

2011-04-01 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0