FRÅGOR&SVAR

emma:
oj vad kul! ;) men hur blir det med hästarna? elr hur länge kommer du att vara borta? :) kraam
Svar: hästarna får ett litet viloår, och jag kommer hem om 9 månader. :)

amanda: valde du iowa eller ingen delstat alls ? är man typ garanterad plats med explorius ? (:
Svar: nej, jag gjorde inget delstatsval och ja, explorius garanterar alla platser.  


jennie: Spännande! Måste bara fråga, hur gör du med dina hästar? Och vad innebär det att vara utbytesstudent? Är det fler från din klass? Eller hur fick just du komma dit?
Svar: Min faster har hand om min ponny och hon får ett litet viloår. Som utbytesstudent tar man ett sabbatsår från sin skola i Sverige och flyttar utomlands till en familj och bor hos dom och som i mitt fall pluggar i USA som Senior på High School. Nej det är bara jag från min klass och man ansöker om ett utbytesår privat, alltså skolan i Sverige har inget med detta att göra mer än att dom ger en "ledigt" under ett läsår. Vem som helst kan egentligen åka som utbytis bara man har G i alla ämnen och har man inte råd finns det alltid stipendium att söka och pengar att låna. :)


Anneli: jag ska också till Iowa :D tyckte han sa idaho i telefonen men jag hörde fel som vanligt ;p ska till Dewitt var i iowa e du?
Svar: Jag befinner mig i en by som heter Jesup och som är omringad av en massa sädesfält och åkrar. Närmaste stad är Waterloo, 20 minuter bort.  


Julie: Hejsan :) har några små frågor som jag hoppas du kan svara på :D ska åka som utbytesstudent näsa höst hade ja tänkt så e så glad att ja hittade din blogg nu :)
När anmälde du dig till explorius?
Hur lyckades du finansiera de hela? de e ju ganska dyrt.. :S
Va de typ svårt o hitta värdfamiljen när du väl kom av planet?
E high school som du tänkt dig?
Lycka till i år :P
Svar: Jag gick in på deras hemsida och fyllde i deras intresseanmälan och sedan ringde/maila Explorius mig och vi boka tid då för intervju som var hemma hos mig. Det var min kära pappa som har betalt hela kalaset och min mamma betalar en månadspeng på ungefär 1500-2000 kr. Jag flög till en väldigt liten flygplats så det var inte alls svårt. Då jag bara har gått 2 hela dagar i skolan är det just nu väldigt lätt, jag har inte fått några läxor men jag känner på mig att det kommer. Tack så mycket och lycka till nästa år! :)


Kommentarer
Postat av: Julie

Tack för svar men jag frågade NÄR du anmälde dig nt HUR :) vet hur man gör men lite osäker på NÄR det är lägligt .. känns lite förtidigt än så länge :/

2010-09-05 @ 07:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0