90 DAGAR

Halv 3 ramla jag, D & C innanför dörren efter fyra timmar i bil, ett stopp på McDonalds och en Thanksgiving-weekend i Minneapolis, Minnesota hemma hos deras son, min värdbror, hans fru, min värdsyster med man och dotter från Arizona. Det var varit en mysig helg.

Det började i onsdags med att D & C hämtade upp mig på skolan halv 12, efter cirka 30 minuters körning kom jag på att jag glömt min plånbok i den andra bilen. Efter cirka fem timmar i bilen var vi framme i Minneapolis, vädret var hemskt, motorvägen var glashal, såg en bil som låg upp och ner och en person som klättra ut (den låg på sidan) en lastbil som inte kom upp för en liten backe m.m. När vi äntligen kom fram vid fem-tiden var jag så hungrig så det fanns inte. Vi hade inte stannat för att äta lunch då D ville komma fram så fort så möjligt, eh hallå!? drive-in uppfanns av en anledning?? Jaja, snälla Kendall (värdbror och läkare) åkte med mig och köpte Taco Bell (gjorde min dag) fattig som jag var utan varken papperslappar med nummer eller plastkort... Klockan elva på kvällen ramla jag i "säng" (min säng bestod av tre sovsäckar och duntäcke staplade på varann och en filt som täcke, men jag klaga inte, jag hade mitt eget rum)

På torsdagen, själva Thanksgiving-dagen vaknade jag vid halv åtta på morgonen, tittade på klockan, var glad att det var torsdag och att jag inte behövde gå upp vilket resulterade till att jag la huvudet på kudden och snarka vidare till 13.00!! hehe, upsi, äch är det lov så for man sova :) Därefter tog jag mig en dusch och umgicks med resten av familjen, lekte med Stella (nej inte min Stella, min värdsysters Stella) och vid fem var det dags för Thanksgiving middag. Mycket mat och jag blev mätt. Trodde hela detta Thanksgiving-konceptet skulle vara större på nått sett, men det var iprincip bara ät så mycket du orkar, titta på Football game och sen ät lite till och på det massor utav kakor och pajer. Avslutade min Thanksgiving dag med kortspel och Pretty Women på TVn.

I fredags pallrade jag mig upp redan vid kvart i elva, gissa varför?? För jag, John och Kris skulle till ett litet mall i närheten. Gick runder där bara nån timme innan vi körde till Target, stanna till vid spritaffären (hela denna familjen är galna i vin och öl!) och sist lunch på Taco Bell. På kvällen åt vi rester från Thanksgiving middagen.

Igår (lördag för er mindre intelligenta) ringde min klockan halv elva. Halv 12 skulle jag, John & Kris nämligen till MALL OF AMERICA & IKEA. Spenderade två-tre timmar där, var sjukt häftigt. Dom hade ett nöjesfält i mitten utav hela köpcentret och även flumrider och berg och dalbana. En stor julgran i mitten och massor utav julmusik. Mysigt. Det tråkiga var dock att jag gick runt själv, John & Kris ville ju såklart till andra affärer än vad jag ville till, hade varit roligare om Sofie hade varit med. Menmen, har ändå varit häftigt att ha varit där och jag hoppas kunna åka dit igen (MED SOFIE) När vi var klara på Mall of America tog vi bilen och körde på Ikea Way (japps, gatan hette så) över till Ikea, efter att ha tagit bilder på den jättestora Sverige flaggan stega vi direkt till mat avdelningen. 48 dollar spendera jag på mat/godis avdelningen, snodde en gul-ikea påse, hallå? borde vara tillåtet när man är från Sverige plus att dom hade inga kassar, hade varit tvungen att köpa en, glöm det!! hehe. Så nu är mitt godis förråd säkrat iallafall ett tag. :)

Sen vi kom hem vid halv tre har jag inte gjort så mycket nytta, jag har skypat med mamma och jonna. Öppnat mina väskor, ätit pepparkakor, drukit julmust, ätit en tunnbröd macka, ätit resterna av min Ben and Jerrys och spenderat fyra timmar ikväll med start klockan 20:00 att titta på en 58 minuters sändning av Grand Prix hoppningen från globen. Hallå segt internet bland majs fält mitt ute i ingenstans i iöwa..! Nu är det bara omhoppningen kvar och sen ska jag sova, kommer vara dödstrött imorgon men hoppas kunna sova under Foods lektionen lite, hehe!

PÖSSS
p.s. bilder kommer, snart, en vacker dag, jag lovar, iaf innan jag åker hem, så har typ 6 månader på mig. GOOD :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ännu ett härligt och glatt inlägg att läsa från dig :-) Tänk så mycket roligt och nytt du har fått uppleva under dessa första 90 dgr och tänk så mycket mer du har kvar att uppleva innan du vänder hem till oss i Sverige igen. Ha en härlig måndag ;) Puss och kram mitt troll <3

2010-11-29 @ 20:25:17
Postat av: Gert

Hej Julia!



Sitter på jobb och läser din blogg. Käkar en god baguette med rostbiff, dricker lite Cola Zero. Händer inte så mycket här nu. Det är skit mycket snö och ordrarna väller ju inte in precis.



Första gången jag skriver här :-) men jag har läst det mesta efterhand som du lagt upp det. Det återkommande nöjet verkar vara att åka till köpcentra. Ja, det är ju samma här i stort sett (Centersyd & Väla), fast det är förmodligen större "over there".



Nu ska jag gå och trycka lite kaffe. Lunchen är slut om 5 minuter. Ha det jättebra, så hörs vi någon dag igen. Kramar från extra pappan.

2010-11-30 @ 12:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0