FRÅGA & SVAR

Hej! Jag ska åka till USA nästa år och har några frågor :)

1. Vilken org. åker du med? Är du nöjd?
2. Blev du slumpmässigt utplacerad eller valde du delstat?
3. Var det lätt att anpassa sig till livet i USA? Lätt att få kompisar?
4. Kulturkrockar?

Tack på förhand! :D
Julia


1. Jag åker med Explorius, jag ska väl inte säga att jag är missnöjd men jag var en av dom olyckligt lottade som missade deras New York soft landing camp pga att min placering kom väldigt sent. Men annars ska jag väl säga att jag är nöjd, dom svarar snabbt på mail och vet nästan direkt vem man är om man ringer dom eller liknande :)
2. Jag gjorde inget delstatsval så ja, slumpmässigt utplacerad.
3. Att komma in i rutinerna har jag nu (efter 2 månader) gjort ganska bra, jag tycker det är lätt att få kompisar, men det svåra är att hitta dom riktigt nära kompisarna, jag har många jag säger hej till i korridoren och pratar med på lektionerna, men det kommer. Jag är ju dock väldigt glad att jag har Sofie här, en norks utbytesstudent och vi är riktigt nära.
4. Jag har inte känt av nån jättestor kulturkrock, men visst pratar dom mer om droger, alla kör moppe utan hjälm, iprincip alla har bil, men jag vet inte om man kan räkna det som kulturkrock?
Hoppas mina svar har hjälpt lite mer och att du fortsätter följa min blogg. Lycka till! :)

Kommentarer
Postat av: dad

hur går det med new york resan när är senaste anmälningsdatum? så vi inte missar den. Skulle sofi med ?hoppas du har de bra puss daddy

2010-11-03 @ 13:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0