FÖRSTA KVÄLLEN I JESUP

Detta skrev jag på datorn första kvällen precis när jag hade kommit till Jesup.

"Det är tufft, riktigt tufft. Ska jag vara ärlig vill jag sätta mig på första bästa flygplan hem. Värdpappan är väll okej I guess. Värdmamman har jag inte träffat än då hon är i Arizona. Imorgon ska vi till skolan och skriva in mig och jag ska välja klasser. Fan, jag vill inte. Men jag måste, alla pengar min pappa har lagt ner på detta. Och jag kan inte ge upp bara efter första dagen. Engelskan är sämre än nånsin, det ända jag säger är typ yea, okey & haha (fake). Och värdpappan berätta även att dom egentligen inte skulle ha någon utbytesstudent i år igen. Men organisationen behövde familjer. Men ÄNDÅ har dom planerat in en massa resor i höst. Och mig dumpar dom hos en annan familj bara sådär, ska man maila explorius och berätta? Förhoppningsvis blir det väl bättre efter att jag börjat skolan. Hoppas någon kommer gilla mig.
Nästa fredag är det homecoming, typ prome fast detta har med football season att göra. Hoppas jag får en snygg hunk som dejt. Och enligt Dennis (värdpappan) skulle jag bli nån typ queen av nått slag eftersom jag var en internationel student. Jag får tyvärr inte igång mitt Internet, men får fixa det imorgon.
Nu ska jag gråta mig till sömns och jag tror att jag somnar fort då jag nu har varit vaken i 24 timmar. 

/ Julia
Sovrummet i Jesup, Iowa 30 aug – 10
19:35 (local time)"


Kommentarer
Postat av: tilda

Hej Julia :)

jag tror (inte fått antagningsbesked än) att jag ska till USA nästa år :D

jag har läst din blogg ett tag, och det är verklige roligt att se vad du pysslar med där borta :)

Jag tänkte höra hur du känner nu? för det här inlägget var ju inte så uppåt :)

/Tilda :D

2010-11-11 @ 14:54:45
URL: http://glimmandeogonblick.blogg.se/
Postat av: dad

Klart det måste ha varit tufft får nästan ont i magen när du skriver så men är oerhört glad att du fixar det love dad

2010-11-11 @ 18:40:45
Postat av: Anneli

det där med värdfamiljen är samma för mig, dom ville inte heller ta in någon i år men blev övertalade för att aspect behövde en till familj

2010-11-13 @ 22:48:36
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0