FÖRSTA 24 H I JESUP

Framme, allt har gått bra och sitter just nu på mitt rum. Igår landade jag i Waterloo ungefär vid halv fem (lokal tid) och träffade värdpappan. Vi åkte direkt till Jesup vilket var en bilfärd på ungefär 20 minuter och allt man såg var bara massa fält, inte mycket utsikt med andra ord. Och ni som tycker Glumslöv och Asmundtorp är småbyar, då vill ni inte åka till Jesup. Iallafall, när vi hade kommit hem så visade han mig runt och jag fick se mitt rum. Litet och mysigt rum, jag har hela ovanvåningen för mig själv och ett eget badrum. Senare på kvällen åkte vi iväg och hämta hem Pizza. Den åt vi hemma och det är Dennis som mest står för pratandet. Jag känner mig väldigt obekväm när det gäller engelskan men förhoppningsvis släpper det snart! Jag grät en skvätt igår också innan jag somnade vid åtta tiden, då var det riktigt tufft. Ville ta första bästa plan hem. Idag åkte vi till skolan vid 10, jag fick välja klasser och klasserna jag har nu är:

1. Foods & Nutri 1
typ som hemkunskap ungefär, tror jag? har den först imorgon.
2. P.E.
idrott (varje dag!!!)
3. Creat. Writing
4. Study Hall
5. Vocal Music
6. Photography
7. Am. History
8. Biology

Idag hade jag dom fyra sista klasserna och det är alltid någon/några som har hjälpt mig att hitta till rätt klassrum och man har bara 3 minuter mellan varje klass och varje dag går jag mellan 8.15 till 3.15
Jag gick skjuts hem idag från skolan av två tjejer (som jag inte kommer ihåg namnen på) och ikväll ska jag på en Volleyboll-game med några från skolan. Just nu kommer jag inte ihåg någons namn, men det kommer förhoppningsvis.
Ska strax gå ner för att fotta hundarna tills imorgon och kanske går ut och fotar hästarna och åsnan också.
love julia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får en kul kväll och att vi kanske även får se ngr foto från kvällen. Inte konstigt du var lite ledsen igår kväll. Du var ju ensam på ett nytt ställe och säkert jättetrött efter resan. Låter som om det var bättre redan idag. Dina ämnen verkar jättebra tycker jag, men måste du inte ha English? Och vad är study hall? Är så glad att du ser hästar från ditt fönster. Puss

2010-09-01 @ 01:46:15
URL: http://tiggelberglorett.blogg.se/
Postat av: Pappa

Skönt att du är på plats. Språket släpper snart och då känns allting mycket bättre. Jag tog ett foto av dig i natt när vi skypade och har nu det som skrivbordsunderlägg!. Det verkar vara bra ämnen du valt. Eftersom det inte finns så många affärer i JEsup bör du skriva upp vad du behöver köpa så att du kan fixa det när ni åker till Waterloo. Köp ett par bra gympaskor. skit i vad de kostar bara de är bra och snygga. Vi hörs efter skolan idag puss love you dad

2010-09-01 @ 07:30:26
Postat av: åse

Julia, tänk att du äntligen är i USA efter allt väntande, undrande och längtan. Klart det känns tufft efter den långa resan, med tidsomställning och allt nytt du varit och kommer att vara med om. Det kommer alldeles säkert att kännas jättebra om ett litet tag och vem kan prata flytande engelska när man är helt slut? Det fixar sig! Ser fram emot att läsa mer om hur du har det. Kram Åse

2010-09-01 @ 08:05:53
Postat av: Madde :3

Kul att du har det bra :)

2010-09-01 @ 16:48:26
URL: http://ponnysmurfarna.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej trollet, det kändes bra att chatta lite med dig igår :-) Hoppas du får en bra dag idag i skolan och en härlig shopping tur i Waterloo. Hörs snart igen. Puss älskar dig/Mamma.

2010-09-02 @ 08:32:30
Postat av: Jonna

Ingen uppdatering idag? :(

2010-09-02 @ 08:41:59
URL: http://tiggelberglorett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0